IT-lahendused, mis ei löönud läbi

 Juicero

Juicero(1) ettevõtte põhimõtteks oli luua seade, millega saab teha puu- ja köögiviljade mahla. Ettevõtet tegi eriliseks Wi-Fi ühenduse sidumine seadmega, mille abil sai seadet kontrollida. Kuna Juicero tootis ka eraldi mahlapressi sobivaid tooteid, siis kasutati QR - koodi lugejat, mille abil kontrolliti, et pakend poleks vananenud ja tarbija on selle kasutanud enne kõlbmatuks minemist. Idee oli iseenesest adekvaatne, kuid antud seade maksis üpriski suure summa, mis tekitas turul ajajooksul suule meelekära. Seade lahtivõetuna näga välja väga keerukas inseneritükk, mis töötas, kuid sama ideed oleks saanud palju soodsamalt ja lihtsamalt lahendada. 2017. aastal sattus toode kriitika alla, kui avaldati lugu, mis viitas sellele, et tootepakke saab tegelikult ka käsitsi pigistad ning tulemus ei erinenud väga seadme tööga. Tänaseks päevaks on ettevõtte töö lõpetanud ning andis klientidele võimaluse seadmed tagastada ja raha tagasi saada. Järeldada saab siit seda, et mida lihtsam ja soodsam seade on, seda suurema klientuuri sellele järgi võib saada. Alati saab ju areneda ja toodet paremaks muuta, kasutades klientide tagasisidet. Vastasel korral võib luues ulmelise hinnaga endaarust ideaalse seadme teekond lõppeda äkiliselt. 


Doppler Labs

Doppler Labs(2) oli helitehnoloogia ettevõtte, mille 2013. aastal New Yorkis asutatud ettevõtte eesmärgiks oli muuta arvutit rohkem inimlikumaks. Ettevõte tegeles kõrvatroppide ja juhtmeta nutikate kõrvaklappide kavandamise ja tootmisega. 1. novembril 2017 teatas Doppler Labs, ettevõte lõpetab tegevuse seoses C-seeria täiendava rahastamise hankimisega. Levisid ka jutud, et toode osutus ebakvaliteetseks - ebaadekvaatselt pikad tarne ooteajad ning aku, mis pidav vastu vaid mõned tunnid. Järeldada saab sellest olukorrast näiteks seda, et olenemata, kui edukaks toode kujuneda võib, ei tohi ununeda see, et klient on kuningas ning eelkõige tuleks prioritiseerida kiire tarne klientideni ning mõista ka seda, et konkurentsis olevad pika aku kestvusega kõrvaklappide populaarsus kasvab ning keegi ei soovi enam lühikese eluajaga toodet.


Dreamcast

128-bitine mängukonsool Dreamcast(3) oli videokonsool, mis jõudis turule enne Sony PlayStation 2, Microsoft Xboxi ja Nitendo GameCube-i. Dreamcast sai oma kultuse staatuse tänu oma ajaloo ja funktsioonide tõttu. See oli kaugel oma ajast ees, kuid turule tulnud PlayStation 2 oli niivõrd populaarne, et Dreamcastil oli raske konkureerida ja tootmine lõpetati. Järeldame sellest loost seda, et iga ettevõtmine ei saagi alati edukaks kujuneda - luues oma toote, tuleb olla alati valmis tagasilöökideks.


Viited:

1)https://www.theguardian.com/technology/2017/sep/01/juicero-silicon-valley-shutting-down

2)https://www.wired.com/story/inside-the-downfall-of-doppler-labs/

3)https://www.gamasutra.com/view/feature/4128/the_rise_and_fall_of_the_dreamcast.php?print=1


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Näe võrgus hea välja

Arvutid ja paragrahvid Iː tants intellektuaalomandi ümber